• SYSTEM

    Najnowsze pojazdy wyposażone są w układy zasilania benzyną, w których klasyczne instalacje gazowe (mieszalnikowe) nie są w stanie zapewnić odpowiednich parametrów pracy silnika. Tak naprawdę te samochody już wyginęły bo jeśli ktoś miał założyć instalacje to dawno to zrobił ! A jeśli ktoś chce założyć taką instalacje do samochodu na pełnym wtrysku to znaczy, że nie zna się.

  • KONTAKT

    tel: +48 601 900 800 lub 22 774 38 94.

  • STAG PREMIUM

    Zastosowane w sterowniku STAG-300 premium rozwiązania, zapewniają bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa i optymalizację proporcji mieszanki dostającej się do cylindrów. Jej skład jest dobierany nie tylko na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny jak w innych sterownikach gazowych, ale ściśle dostosowany do bieżących korekcji sterownika benzynowego podczas jazdy na gazie (nie tylko podczas kalibracji).

PRZELICZNIK CNG I INNE PALIWA

1 kg CNG = 1,10 kg LPG = 1,27 kg benzyny = 1,23 kg ON
1 m3 CNG = 1,40 l LPG = 1,27 l benzyny = 1,06 l ON
MAGAZYNOWANIE CNG
Gaz ziemny w pojazdach magazynuje się w butlach stalowych lub kompozytowych umieszczanych w różny sposób:
W samochodach:
- w przedziale bagażowym (np. w pojazdach typu van lub dostawczych, butle umieszczone pionowo lub poziomo)
- w bagażniku (w samochodach osobowych)
- pod podłogą (np. w Fiacie Multipla, fabrycznie przystosowanym do zasilania CNG)

ZALETY I WADY CNG

Zalety:
- wydziela się znacznie mniej szkodliwych substancji niż przy spalaniu innych paliw, np. benzyny, oleju napędowego (spełniane są normy EURO 4 na rok 2005 i EURO 5 na rok 2008-2010)
- w trakcie spalania gazu ziemnego nie tworzą się substancje stałe (sadza) dzięki czemu nie powstaje zjawisko dymienia, tak często spotykane w autobusach miejskich czy pojazdach ciężarowych
- w trakcie spalania gazu nie następuje wymywanie przez paliwo filmu olejowego ze ścianek cylindra, dzięki czemu silnik napędzany CNG ma większą żywotność
- rzadsze wymiany oleju (NGV praktycznie nie rozpuszcza się w olejach silnikowych)
- obniżony poziom hałasu – praca silnika może być bardziej cicha – nawet o 10 dB
- gaz ziemny jest znacznie bezpieczniejszy niż benzyna czy gaz płynny – jest lżejszy od powietrza, więc w razie nieszczelności natychmiast się ulatnia, a temperatura zapłony jest dwukrotnie wyższa niż paliw płynnych
- równomierne i bezstukowe spalanie – liczba oktanowa gazu ziemnego wynosi ok. 130
- niska cena paliwa
Wady:
- niewielki zasięg pojazdów na CNG (ok. 300 km ), chociaż niektóre pojazdy mogą pokonać dystans nawet dwukrotnie dłuższy
- mała ilość stacji tankowania
- wyższy koszt zakupu nowego pojazdu na CNG niż z tradycyjnym zasilaniem

CNG W EUROPIE I NA ŚWIECIE

W wielu krajach prowadzone są prace nad eksploatacją pojazdów gazowych w dużych skupiskach miejskich (na przykład realizowane są specjalne programy rządowe, zawiązywane są międzybranżowe korporacje dla budowy infrastruktury i wdrażania gazowych systemów zasilania w transporcie).
Głównym celem jest możliwość obniżenia emisji związków toksycznych w spalinach. Autobusy na sprężony gaz ziemny jeżdżą m.in. w Paryżu, Nicei, Brukseli, Madrycie, Bazylei, Rawennie, Florencji, Moskwie, Berlinie, Augsburgu, Norymberdze i innych miastach. Również miasta które organizowały ostatnio igrzyska olimpijskie mają transport publiczny zasilany CNG: Barcelona, Atlanta, Sapporo, Sydney.
Planowany jest szeroki rozwój wykorzystania pojazdów zasilanych CNG:
- we Francji w największych miastach planowane jest przestawienie do 50 % autobusów na CNG
- podobne plany mają Niemcy (w niektórych miastach nawet 100 % autobusów ma być napędzanych gazem ziemnym)
- w USA do 2010 r. ilość pojazdów na gaz ma wzrosnąć do 4 milionów, a liczba stacji tankowania do 22 tys.

CNG W POLSCE

W Polsce pojazdy na gaz ziemny stopniowo zdobywają sobie popularność.
Pojazdy użytkowane są przede wszystkim przez jednostki branży gazowniczej oraz przez przedsiębiorstwa komunikacji publicznej.
Biorąc pod uwagę przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, w której następuje rozwój transportu opartego na gazie ziemnym oraz zaostrzenie norm emisji szkodliwych substancji w spalinach widać szansę dla rozwoju gazu ziemnego jako paliwa napędowego.

Szansa otwiera się również przed firmami przewozowymi aby dostosować tabor pojazdów (np. autobusów miejskich) do europejskich standardów środowiskowych co da możliwość mieszkańcom polskich miast na oddychanie świeżym powietrzem.
W Polsce pod względem ilości wszystkich samochodów na gaz ziemny zdecydowanie najkorzystniej prezentuje się Dolnośląski Operator Systemu Dystrybucyjnego Sp. z o.o z siedzibą we Wrocławiu
Doświadczenia eksploatacyjne DOSD dowodzą ze CNG to nie tylko niedrogie ale również wygodne i całkowicie bezpieczne paliwo samochodowe. Pojazdy na gaz ziemny nie tylko nie sprawiają żadnych problemów w czasie eksploatacji ale również są znacznie tańsze w utrzymaniu.
Od kilku lat we Wrocławiu przy ul. Gazowej 3 przy stacji paliw Gazowni Wrocławskiej działa ogólnodostępna stacja sprężania gazu ziemnego, o wydajności 300 m3/h i ciśnieniu max. 250 atm. Może ona zatankować samochód w ciągu kilku minut, tankowanie autobusu trwa ok. pół godziny.

STACJE TANKOWANIA

Europa i świat
Ilość stacji tankowania CNG jest bardzo zróżnicowana w poszczególnych krajach świata. Najwięcej jest ich w USA (ponad 1000). W Europie rekordzistami pod tym względem są Włochy i Niemcy.
 

Zakładamy instalacje:

ag
brc
elpigaz
kme
landi-diesel
landi
lovato
stag
stag2
 
Copyright © 2019. Car Repair  Rights Reserved.