• SYSTEM

    Najnowsze pojazdy wyposażone są w układy zasilania benzyną, w których klasyczne instalacje gazowe (mieszalnikowe) nie są w stanie zapewnić odpowiednich parametrów pracy silnika. Tak naprawdę te samochody już wyginęły bo jeśli ktoś miał założyć instalacje to dawno to zrobił ! A jeśli ktoś chce założyć taką instalacje do samochodu na pełnym wtrysku to znaczy, że nie zna się.

  • KONTAKT

    tel: +48 601 900 800 lub 22 774 38 94.

  • STAG PREMIUM

    Zastosowane w sterowniku STAG-300 premium rozwiązania, zapewniają bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa i optymalizację proporcji mieszanki dostającej się do cylindrów. Jej skład jest dobierany nie tylko na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny jak w innych sterownikach gazowych, ale ściśle dostosowany do bieżących korekcji sterownika benzynowego podczas jazdy na gazie (nie tylko podczas kalibracji).

KLIENT: Zakładać czy nie?

blueLPG: Jest to uwarunkowane tym jak często korzystamy z auta . Im więcej kilometrów przejeżdżamy tym szybciej nam się zwróci instalacja. Jeśli jednak robimy 1000 km rocznie do przysłowiowego kościoła, to okres, przez jaki zwrócą się nam nasze pieniądze wydane na instalację znacznie się wydłuży.

KLIENT: Czy mój samochód nadaje się, aby zainstalować w nim instalację LPG/CNG?

blueLPG: Jeśli silnik jest sprawny mechanicznie, to nie ma żadnych przeciwwskazań do założenia instalacji. Nie zawsze przebieg samochodu określa zużycie jednostki napędowej. Jeśli mamy obawy, co do stanu silnika możemy sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli na jakimkolwiek cylindrze ciśnienie sprężania będzie mniejsze od minimalnego wymaganego(zależne od silnika), należy najpierw usunąć usterkę.

KLIENT: Czy nieumiejętnie założona instalacja LPG może uszkodzić mój silnik?

blueLPG: Nieumiejętnie założona instalacja może spowodować usterkę silnika . Montaż w warsztatach, które nie posiadają wyposażenia, oraz odpowiednio wyszkolonej kadry niesie ze sobą ryzyko. Przy prawidłowym montażu i regulacji instalacji nie może być mowy o jakimkolwiek uszkodzeniu silnika.

KLIENT: Jaka instalację mam wybrać do mojego auta?

blueLPG: O odpowiedni dobór instalacji powinien zadbać zakład montujący. Użytkownika powinna obchodzić tylko tania i co ważniejsze bezproblemowa eksploatacja pojazdu z instalacją LPG/CNG

KLIENT: Mam auto z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Czy mogę zainstalować instalację LPG?

blueLPG: Obecnie do niektórych modeli aut nie można zamontować instalacji, ze względu na rozwiązania konstrukcyjne silnika. Są jednak zakłady, które mogą się podjąć zamontowania instalacji LPG np. w silniku VW FSI, lub GDI MITSUBISHI. Są to silniki, które przy małych obciążeniach pracują na ubogich mieszankach. Przy obecnym stanie zaawansowania instalacji gazowych, żaden system wtrysku gazu nie daje takich możliwości. Może wkrótce producenci opracują rozwiązania do silników z bezpośrednim wtryskiem.

KLIENT: Ile gazu będzie spalał mój samochód?

blueLPG: Spalanie gazu uzależnione jest od typu instalacji. Najmniejszy wzrost jest przy instalacji sekwencyjnego wtrysku (mieści się w granicach 15-20 %. Przy instalacjach I i II generacji to 20-25 %.

KLIENT: Ile mocy straci moje auto?

blueLPG: Przy sekwencyjnych układach zasilania strata jest marginalna. Przy prawidłowo wyregulowanej instalacji praktycznie jej nie odczujemy. Inaczej jest w przypadku instalacji I i II generacji. W dolocie umieszczany jest mikser (zwężka venturiego), który zmniejszenia przekroju poprzeczny dolotu. Ogranicza w ten sposób przepływ powietrza, a więc i jego ilość, która dostaje się do cylindrów. Największe pole do popisu zakładom montażowym daje wtrysk gazu w fazie ciekłej. Przy umiejętnym wykorzystaniu właściwości rozprężającego się skroplonego gazu, możliwe jest zwiększenie mocy silnika. Jednak należy pamiętać, że instalacja gazowa LPG ma służyć oszczędzaniu pieniędzy wydanych na paliwo, a nie zwiększaniu mocy silnika. Jeśli ktoś chce zwiększyć osiągi swojego bolidu, proponujemy zamontować wtrysk gazu, lecz nie LPG a podtlenku azotu.

KLIENT: Czy muszę częściej wymieniać olej i świece?

blueLPG: Jeszcze żadnemu silnikowi nie zaszkodziła częstsza zmiana oleju. Przy zasilaniu LPG nie gromadzi się w nim tyle nagaru, co przy zasilaniu silnika benzyną. Zużywa się jednak tak samo i jego własności smarne również ulegają pogorszeniu. Można, więc zachować okres wymiany oleju na dotychczasowym pułapie. Inaczej ma się sprawa w przypadku świec zapłonowych. Przy zasilaniu LPG sprawność układu zapłonowego ma decydujące znaczenie (zwłaszcza w układach I i II generacji) dla poprawności spalania mieszanki. Podczas pracy silnika świeca poddawana jest nieustannym zmianom ciśnienia i temperatury w komorze spalania. Oprócz widocznego zużycia elektrod świecy, na izolatorze powstają mikropęknięcia, które pogarszają jakość iskry. Stąd nasza opinia, że podczas użytkowania samochodu z instalacją gazową powinno się wymieniać świece, co 10000-15000 km.

Zakładamy instalacje:

ag
brc
elpigaz
kme
landi-diesel
landi
lovato
stag
stag2
 
Copyright © 2019. Car Repair  Rights Reserved.